Tiedätkö sen tunteen?
Sen pienen tunteen joka hiipii salakavalasti joskus sisuksiisi.
Sen pienen pienen tunteen joka kasvaa päivä päivältä suuremmaksi.
Sen tunteen joka tekee asiat lopuksi vaikeammaksi.
Sen tunteen minkä vuoksi
silmäsi vuotaa ja sydämesi huutaa.

Jos tiedät sen tunteen
sinullakin on jotain IKÄVÄ!

Tänä viikkona olen kaivannut
siskoani todella paljon.
Hänen läheisyyttään,
tapaa nauraa yhteisille jutuille,
sitä että kukaan muu ei ymmärrä
meidän yhteisiä vitsejämme,
yhteisiä juttu hetkiä,
kyyneleitä, menneitä aikoja
ja muistoja.

Kunpa vain ihmiset ymmärtäisivät,
että minäkin olen VAIN
ihminen.
Minullakin on tunteet,
minäkin saatan erehtyä,
minä en voi tietää kaikkea
sillä edes minä
en ole täydellinen.
Älkää vaatiko minulta liikaa!
Se riittää, että minä itse vaadin
itseltäni liikoja.
Että koitan jaksaa koulussa,
töissä, kotona,
niin helppoina kun vaikeinakin aikoina.