* ÄÄÄKKKK.. mene nyt solmuun.. voi ei mun sormet jäi väliin*
ELI: juuri äsken sain paketoitua ensimmäiset (ja aikalailla viimeiset) lahjat. Sain jälleen tapella hetken hopean joulupaperin kanssa jotta pehmeät paketit muistuttaisivat edes hiukan neliötä, eivätkä palloja mitä sain niistä tehtyä. Sitten oli vuorossa nauhan kesyttäminen. Siinä hommassa tarvittaisiin neljää kättä, mutta tällä hetkellä käytössä on vain kahdet joten siitä tuli sitten mitä tuli. Olen aina ihaillut ihmisiä jotka osaavat pakata lahjat kauniisti JOPA ilman laatikoita, äitini on juuri sellainen ihminen. Mutta hänelläpäs on monen vuoden kokemus ja hänhän ennen hoiti 3 pienen räkänokan lahjojen paketoimisen.
Tänä vuonna perheeni joulu tulee olemaan aika olematon, koska: 27.12 meillä on edessä muutto. Sisareni ja äitini muuttavat L:ään ja minä muutan rakkaan J:n luokse ja jään tälle samalle paikkakunnalle opiskelemaan. Joten 24.12 ohjelma taitaa olla: käyminen isovanhempien luona--> jouluruoka, vähäisten lahjojen jako ja lopuksi viimeisten tavaroiden pakkaaminen. (Kaiken lisäksi J on aaton yön töissä, joten hänen lähellekkään ei pääse). Eli aika ankea joulu, mutta toivottavasti ensi joulusta tulee sitten parempi.

xxx
Minä olen minä,
siinä on yhdelle ihmiselle
kylliksi kohtaloa.
-Pentti Harjumaa-